Odpad může být i poklad včetně metodiky
Kód: 306Detailní popis produktu
Materiál v rozsahu 6 listů 42x60 cm svázaných kalendářovou spirálou a tištěná metodika k realizaci vzdělávacího projektu.
Předcházení vzniku odpadů je možné přiblížit už malým dětem – v mateřských školách nebo dětem mladšího školního věku.
Jak je tedy přimět k zamýšlení nad smyslem věcí? Téma odpadů je jedním z nejdéle a nejčastěji zpracovávaných témat v environmentální výchově.
Většinou se však spojuje s tříděním odpadu a barevnými popelnicemi a případnou následnou recyklací.
V tomto programu toto téma zásadně rozšiřujeme, protože třídit prostě nestačí.
Vybrali jsme témata, která se dětí přímo dotýkají, a možnosti snižování množství odpadu, které jim dávají smysl. Všechno se točí
kolem dětí, jejich života, věcí, které mohou ovlivnit. Prakticky představujeme méně známé způsoby, jak se dá odpad proměnit v poklad.
Sestavili jsme vzdělávací program, který se skládá se ze čtyř navazujících bloků a ve výsledku má dopad i na přístup k odpadům
u dospělých − ve školce, škole a v domácnostech rodičů.
Připravili jsme pro vás metodiku vzdělávacího programu a pracovní listy pro MŠ a 1. stupeň ZŠ.
Tyto materiály doplňuje dále interaktivní obrazový „kalendář“, obsahující hry, vystřihovánku, omalovánku a motivační plán.
Program „Odpad může být i poklad“ vznikl v rámci česko-německého projektu Předcházení vzniku odpadů v Libereckém kraji
a okresu Görlitz, ve spolupráci Střediska ekologické výchovy Libereckého kraje (STŘEVLIK) a německých partnerů.
Autoři vzdělávacích programů a pracovních listů: Eliška Jáčová, Jana Modrá, Adéla Roubíčková, Ladislav David
Ilustrace: Eliška Jáčová, Jana Modrá
Vydal: STŘEVLIK, p.o., 2019
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.